Jiří Čepelák
Jméno | Jiří |
---|---|
Příjmení | Čepelák |
Datum narození | 15.11.1978 |
Bydliště | Kolín |
Přezdívka | Čépa |
Stav | ženatý, manželka Klára, dcera Anetka a Nikolka |
Výška | 175 cm |
Váha | 78 kg |
Zájmy | rodina, hokej |
Oblíbený nápoj | ledový čaj |
Oblíbené jídlo | bramborová kaše s čímkoliv |
Oblíbený film | dobrá komedie |
Oblíbená hudba | Robbie Williams, Těžkej Pokondr, Leoš Mareš, 90´s |
Začátek mx | 1987 |
První závod | 1991, Plaňany, CR 80 |
První start v MS | 1995, Holzgerlingen (Německo) MS 125 |
Největší úspěch | mistr ČR 2007 a 2009, 16. místo v MS 250 2002, 11. a 9. místo Bellpuig (Španělsko) MS MX2, mistr ČR 1997 125cc |
Nejhorší zážitek | 20.4.2003, Pacov, MMČR open, zlomenina hlezenní kosti |
Team 2013 | Yamaha Čepelák racing team |
Třída | open |
Motocykl | YAMAHA YZ 450F |
Mechanik | Stanislav Škaloud |
Startovní č. | 5 |
Kariéra
Kariéra ve výsledcích
1994
Mistr ČR 80cc
1995
3. místo v mistrovství ČR 125cc jun.
9. místo v mistrovství ČR 125cc sen.
1996
Mistr ČR 125cc jun.
2. místo v mistrovství ČR 125cc sen.
1997
Mistr ČR 125cc sen.
9. místo v mistrovství Evropy 125cc
1998
2. místo v mistrovství ČR 125cc
2. místo v mistrovství ČR 250cc
8. místo v Motokrosu Národů (Čepelák, Kadleček, Kučírek)
40. místo v mistrovství světa 125cc
41. místo v mistrovství světa 250cc
1999
2.místo v mezinárodním mistrovství ČR 250cc
2.místo v mezinárodním mistrovství ČR družstev
10.místo v mistrovství Německa 250cc
11.místo v mistrovství Německa 125cc
16.místo v Mez. mistrovství Německa 250cc
38.místo v mistrovství světa 250cc
2000
2.místo v mezinárodním mistrovství ČR družstev
5.místo v mezinárodním mistrovství ČR 250cc
6.místo v mistrovství Německa 250cc
6.místo v Mez. mistrovství Německa 250cc
29.místo v mistrovství světa 250cc
2001
Mistr ČR družstev (Zaremba, Čepelák, Kadleček)
4.místo v mezinárodním mistrovství ČR 250cc
7.místo v mistrovství Evropy 250cc
8.místo v Mez. mistrovství Německa 250cc
25.místo v mistrovství světa 250cc
2002
Mistr ČR družstev (Zaremba, Čepelák, Haas)
3.místo v Mez. mistrovství Německa 250cc
8.místo v Motokrosu národů (Dobeš, Kadleček, Čepelák)
16.místo v mistrovství světa 250cc
2003
17. místo na MS (motocross GP) ve Španělsku (Bellpuig)
20.4. M ČR Pacov - zranění –zlomenina kotníku a nucená přestávka 6 měsíců<
2004
Mistr ČR družstev (Zaremba, Čepelák, Žerava)
10. místo MEZ MČR 125cc
12. místo MEZ M ČR open 22 bodů z MS třída MX 2<
2005
zranění ihned v úvodu sezóny (zlomenina zápěstí a palce) a předčasné ukončení sezóny
2006
4. místo MEZ M ČR open
3. místo MEZ M ČR družstev (Neugebauer, Čepelák, Masařík)
13. místo ADAC Masters (MEZ M Německa) - účast na 4 z 8 závodů
2007
1. místo MEZ MČR open
17. místo MXoN USA (Čepelák MX1, Brabec MX2, Kadleček open)
2008
2. místo MEZ MČR open
10. místo ADAC Masters (MEZ M Německa)
2009
Mistr ČR družstev (Richier, Neugebauer, Čepelák)
9. místo mistrovství Itálie
6. místo mistrovství Švýcarska
2010
5. místo mistrovství Švýcarska
2011
3. místo mistrovství Švýcarska
2012
Mistr ČR družstev (Neugebauer, Čepelák, Smítka)
6. místo MEZ MČR OPEN
11. místo MEZ mistrovství Itálie
Poděkování
Dále bych chtěl v této rubrice poděkovat lidem, kteří mě prováděli a provádí mým motokrosovým životem.
Otec
- přivedl mě k závodění a patří mu největší dík. Stojí za všemi úspěchy mé kariéry a díky němu jsem pochopil, co motokros obnáší. Naučil mě dobrému přístupu k závodění a jeho radami se řídím dodnes, kdy jsem se stal samostatným
Maminka
- mami je mojí velikou rádkyní v osobním životě, který je velmi úzce spjat s životem motokrosovým, i ona stojí za velkou částí mých úspěchů
Bratr
- bráška je mým velkým psychologem a v současné době i mechanikem. Je to také můj nejčastější soupeř v doplňkových sportech (bohužel je většinou lepší). On může s klidným svědomím říci " můj brácha má prima bráchu"
Manželka
- Klárka stojí po mém boku od začátku mojí profesionální kariéry, stala se mou velkou oporou, díky její toleranci a pomoci se stává moje závodění snadnější.
dcery Anetka a Nikolka
- obrovská sluníčka v mém životě
Další členové rodiny
- i oni jsou součástí mého motokrosového života a tvoří můj největší fanklub
Mechanik
- má velký podíl na každém mém výsledku, měl jsem to štěstí spolupracovat se dvěma nejlepšími mechaniky v Čechách, Františkem Michalem a Davidem Peterkou, který mi " šrouboval" pět let a tvořili jsme spolu vždy dobrý tým. Ještě bych rád vzpomněl na mého brášku, který se mnou sice jezdil jen chvilku, ale perfektně se do tohoto oboru adaptoval. Skvělou zkušenost jsem měl i s Tomášem Krupkou, který odváděl velmi kvalitní práci. V současné době je mým závodním mechanikem Standa Škaloud.
KBS Team
- můj první tým, který si mě vzal pod svá křídla v juniorském období. Rád bych poděkoval celému týmu, ale především Láďovi Krupičkovi, který mě naučil správnému přístupu ve vztahu tým-jezdec
Jiří Churavý
- podílel se na mých začátcích v mezinárodní konkurenci a svými zkušenostmi mi pomáhal při začátcích v mistrovství Evropy. Poskytl mi první profesionální smlouvu na motokrosové oblečení
Ing. Aleš Buksa
- majitel LR Cosmetic teamu, u kterého jsem podepsal první profesionální smlouvu a který mi zajistil dobré podmínky pro další postup v kariéře
Petr Kovář
- úzce se mi věnoval v období mého působení v LR Cosmetic teamu, dostal jsem od něj několik důležitých rad, ze kterých těžím dodnes
Sette team
- tento tým mi poskytl první materiální podporu formou motocyklů, úprav a náhradních dílů. Tyto podmínky jsou srovnatelné se současnými podmínkami, které mám od německého týmu
MG Sport
- od této firmy jsem dostával po čtyři roky materiální zabezpečení a majitel firmy mi pomohl otevřít dveře do první německé stáje
Yamaha Hallenberger
- můj první rok v Německu jsem absolvoval v tomto týmu, který mi umožnil sbírat mezinárodní zkušenosti
Josef Toman
- pomohl a finančně zaštítil moji účast v kompletním seriálu Mistrovství světa 250ccm v roce 1999, a i nadále mi pomáhá řešit různé organizační záležitosti.
Luděk Řezníček
- pomohl mi se zorientovat v Německu, v komunikaci s DMSB a německými týmy. I nadále se věnujeme naší spolupráci
Yamaha Kurz
- v tomto týmu jsem působil dva roky a díky podpoře pana Kurze jsem se začal výrazněji prosazovat v mezinárodní konkurenci
Honda Sarholz
- u tohoto týmu jsem působil taktéž dva roky, poskytl mi profesionální podmínky a během působení v tomto týmu se mi podařilo absolvovat zatím nejúspěšnější sezónu
Ing. Milan Vomela
- podporoval mě finančně v kariéře čtyři roky a díky jeho pomoci jsem se mohl profesionálně věnovat přípravě a závodění, navíc jeho tým tvoří okruh skvělých lidí. V současné době se naše cesty opět spojili a jezdím za jeho tým PROFI AUTO IVECO.
Bonver
- v roce 2004 jsem přestoupil do tohoto ambiciózního týmu, který mi vytvořil srovnatelné podmínky s mými zahraničními angažmá, moc si cením, že mi šéf týmu pan Pavel Kulajta dal šanci se vrátit po těžkém zranění zpět mezi motokrosovou elitu
Tyll racing team
- pan Tyll mne podporuje již šestým rokem, v roce 2005 se naše spolupráce ještě více prohloubila a vytvořili jsme Tyll racing team. V tomto roce jsem se však na začátku sezóny zranil a rozhodl se již dále nejezdit. Pan Tyll to respektoval a na malou chvíli jsem se stal manažerem tohoto týmu, kdy jsem angažoval mladého talentového jezdce Jana Hlaváče, který po mně převzal kompletní materiální zabezpečení, které jsem měl připravené na sezónu 2005 a na čas jsem se stal i jeho trenérem. V současné době s Honzou již nespolupracuji a jen krátce řeknu, že zkrátka „ nechytil příležitost za pačesy… “ Po pěti měsících jsme s ním já i pan Tyll ukončili spolupráci. I přes tuto nepříjemnou skutečnost však naše spolupráce pokračuje dál a já za to panu Tyllovi děkuji.
EMOS racing team
- pan Zdráhala (šéf EMOS racing teamu) mi dal šanci vrátit se do motokrosu po roční přestávce. Jsem mu za to velmi vděčný a vážím si ho i za jeho přístup a organizaci týmu.
RAZZO
- rodina Vlasatých mi umožnila jezdit od roku 2007 to nejlepší oblečení a vybavení pro jezdce. Od roku 2008 se naše spolupráce rozšířila i na speciální díly a doplňky na mou YZ 450F.
KTM CZ
- o firmě Sette je zmínka již o pár řádků výše. Naše cesty se znovu setkaly a já obdržel na rok 2007 technickou podporu v podobě motorek KTM a jsem rád, že jsem vloženou důvěru mohl splatit titulem. Pan Kuklík mi pokaždé vyšel vstříc a jeho důvěra mě vždy motivovala.
Delta racing team
- do tohoto týmu jsem vstoupil uprostřed rozjeté sezony 2007 a i když jsem ne vždy slyšel na manažera E. Krajčoviče chválu, musím říci, že se mi s ním spolupracovalo naprosto bez konfliktů a vždy dostál svým závazkům. Oběma nám byl odměnou titul mistra ČR, na kterém se Ervín svou měrou také podílel.
YAMAHA MOTOR CZECH
- k Yamaze mě přivedla firma Razzo, která jako dealer Yamahy měla zájem o to, abych tuto značku prezentoval. Spolupráce začala začátkem roku 2008 a v podobě vylepšených podmínek se přenesla i do následujících sezón. Jsem velmi vděčný za tuto spolupráci, která mi umožňuje závodit na nejlepší značce, která v motokrosu je.