Zodpovězené otázky
Paja
Cus Jikro. Co dela noha? Snad se to lepsi podle tvych predstav. Je to na prd chodit o berlich. Taky jsem si to bohuzel nedavno zkusil (ve Kbelu na treninku jsem po jednom dopadu slapnul na zem a narazil si patu.) Chtel jsem se te jen zeptat, jestli se nechystas do Lokte na ten svet aspon mrknout a fandit nasim a ze bych te tam moch aspon zahlidnout. Jinak se mej zatim fajn. Ahoj.
Ahoj, do Lokte se chystám, měl bych tam přijet v sobotu večer. Byl jsem se podívat již tento víkend v Gaildorfu. Tak v Lokti nashledanou, zdraví Čépa.
Vlasta P.
Cau Jirko, chtel jsem se zeptat, jak rovnas motorku ve skoku, kdyz ji mas sikmo? Preji brzke uzdraveni.
Ahoj, motorka se ve vzduchu rovná vykloněním celého těla. Ale není to otázka naučení, tuto věc si každý jezdec časem osvojí sám. S pozdravem Jirka.
Honza
Cau čepo hele nevíš kde se da koupit kit na kawu nebo hondu? A kolik stojí?
Ahoj, o kitu na KAWU nevím, na HONDU by Ti kit zprostředkoval Robert Deyl z firmy MOTUL tel. 244911934 nebo 244913681. Kolik přesně stojí nevím, ale bude to minimálně okolo 70.000,- Kč. S pozdravem Čépa.
Mareček Hutňan
Jiříku,
jak se daří. Pozdrřavuji Tě ze Stříbra, z krásného prostředí motokrosové trati. Jsi můj oblíbenec, držím palce a čekám až se tady objevíš.Doufám, že ,už brzy. Je mi 11 let a s motokrosem budu začínat. Moc se těším. Sleduji vše kolem světového GP a jedu tak i do Lokte
31.8. Držím palce i Tvým mladým motokrosařům. Ahoj Mareček
Ahoj, děkuji za pozdravy, já se jedu do Stříbra podívat v sobotu 30.8. s mým týmem na dětské závody, tak se tam třeba uvidíme. S pozdravem Čépa.
Honza S
Ahoj Jirko jak se daří?Prosím tě používáš nějaké gely na ruce?Jaké?Dík Honza
Ahoj, nemám nic oblíbeného, kupuji klasický masážní gel v lékárně. S pozdravem Čépa.
PetrK
Ahoj Jirko, chci Tě o něco poprosit, s klukama motokrosařama by jsme na tebe měli prosbičku. Myslíš, že by bylo možný, aby jsi nám dal nějaký plán nebo dal obsáhlejší rady pro přípravu mezi listopadem a únorem, když máme motorky zazimované, myslím tím kodniční a fyzickou přípravu na novou sezonu. Sám víš, kolik dnešní motokros stojí peněz a jaká je odplata za tuto práci pro nás závodníky. Pomož nám tedy a pokus se dát nějaký tréninkový plán jezdce MS, podle kterého by určitě trénovalo více lidí z tohoto webu.Věřím, že nám pomůžeš v co největší míře a pokud čtou tenhle dotaz i ostatní návštěvníci tohoto webu, prosím je, aby se přidali k naší prosbě, díky Čépo a čau
Ahoj, zimní příprava se zhruba zkládá: šest dní v týdnu dvoufázový trénink - kombinace běh,kolo, plavání - dopoledne, posilovna, trénink na motorce - odpoledne, jeden den v týdnu volna a častá rehabilitace. Běh s kolem a plávání - měnit délku trvání cca. od 40 - 60 min., v posilovně vystřídat všechny posilovací stroje - zpočátku 3 x deset opakování s 80% co uzvednete, po cca. měsíci 3 x dvacet opakování s 50 %. Toto je jádro celé zimní přípravy. Zdraví Čépa.
PetrK
Ahoj Čépo, máš fakt dobrý stránky, škoda že je častěji neaktualizuješ a nepíšeš zde i více zajímavostí ze světa MX. Ty máš jistě více informací, které se k nám ani nedostanou a bylo by super, kdyby si nám něco občas napsal. Jinak jsem tvůj veliký fanda. Myslíš, že by byla možnost, aby jsi po uzdravení jel na rozjezd i nějaký závod SMS Opava ? Bylo by super Tě vidět i v našem kraji. Ahoj Petr
Ahoj, pokusím se v tomo směru polepšit a nějaké zaručené informace Vám napíši. Po uzdravení nepojedu určitě na žádné závody. Budu na sobě pracovat, abych se vrátil ve stejné formě, jakou jsem měl před zraněním. A určitě má příprava bude více individuální než u mne bývalo zvykem. S pozdravem Čépa.
Honza
Ahoj Jirko prosím tě porad mi já mám před startem strašnou trému co s tím?Dík Honza
Ahoj Honzo, trému před startem má určitě úplně každý, neber to jako nejdůležitější závod v životě, prostě si řekni, že když nezajedeš, nic se neděje. Soustřeď se jen na svůj výkon a nehodnoť ho podle výsledku, ale podle sebe, jak ty jsi se svým výkonem spokojený. S pozdravem Čépa.
Andrew
Čau přeju brzké uzdravení(asi jako všichni).Chtěl bych se zeptat komu fandíš a věříš na titul mezi trojicí Smets_Pichon_Everts v motokrosu GP(osobně fandim Pichonovi,už jenom protože má dvoutakt a ještě k tomu Suzuki,kterou taky vlastnim).
Ahoj, díky za přání. V boji o titul jednoznačně fandím Evertsovi, asi proto, že jsem měl možnost ho blíže poznat. Je to naprosto fantastický, upřímný a velmi přátelský člověk. Má obrovský talent, ale ten úplně maximálně podpořil přístupem a poctivou přípravou, proto se dostal tak daleko. Smets se mi jeví podobně, párkrát jsme spolu diskutovali, ale Evertse jsem poznal blíže. Pichon se mi jeví jako chladný a nafoukaný, ale s ním jsem se nikdy nebavil, tak to nemohu posoudit. Ale určitě to nebude tak zlé, jak to vypadá, když se dostal tak daleko. Na pozdrav mi odpoví, ale nikdy jsem s ním nezkoušel komunikovat. S pozdravem Čépa.
Jarek
Čau s přáním brzkého uzdravení se dotazuju,jestli existuje nějaká půjčovna krosek.Zdraví a pozdravuje Jarek.
Ahoj, děkuji za přání. O žádné půjčovně zatím nevím a dle mých informací se ani nic podobného nechystá... S pozdravem Čépa.
Petr
Ahoj Jirko, taky se ze všeho nejdřív připojuji k přání brzkého návratu k motokrosu. Chtěl bych se zeptat, jestli máš nějakou představu jak správně podle počasí naladit karburátor. Mám TM 300 s karburátorem Keihin 38 mm a občas mi to (při změnách počasí) dělá to, že když jí nechám delší dobu jen tak převalovat při zavřený přívěře (já s tím jezdím jen thobby enduro, takže při přejezdech atd), tak se jí pak nechce do otáček - motor koktá a musím si pomoct spojkou. Pak už je to v pohodě, ale když jí pak zase jen šimrám tak to udělá znovu. Každej mi tvrdí že je to nastavením karburátoru, ale nikdo neví jak to odstranit. Dík za odpověď.
Ahoj, já si myslím, že v Tvém případě nejde o nastavení v karburátoru. Trošku by možná pomohlo v teplejším počasí dát menší hlavní trysku, ale to pomůže jen nepatrně. Mám zkušenosti, že to dělá v podstatě každá motorka, pokud dlouho běží na volnoběh. Pomůže před dalším vyjetím na trať na neutrál delší dobu podržet plný plyn, aby se motorka "vypláchla". S pozdravem Čépa.
Patrik Procházka
čau čepo hele znáš trat ve kbelu? určitě....
hele víš jak je komentátorská věž? tak je skok do dálky,levá zatácka,pravá a skok pomerne velký---to je muj kámén úrazu--- já uz ho skoro skáču akorát nemohu dobrzdit do tý pravotočivý zatáčky!!!!!!! Prosimtě porad mi jak na to
P.s. jezdim na 85 kawe jedu na to za 4 v letu přeřadim na 3 ale nedobrzdim to....
Tak AhOj a přeji brzké uzdravení
Ahoj, je těžké odpovědět takto na dálku, ale po dopadu prostě začít intenzivně brzdit, hlavně přední brzdou. Jinak díky za přání brzkého uzdravení, s pozdravem Čépa.
Pavel
Mel bych jeden dotaz, co si myslis o spanelskem motocyklu gas-gas pro motocross? Jinak preji brzke uzdraveni
Ahoj, gas - gas je motorka, na které se zatím pracuje a není nijak rozšířená v motokrosu. Nemám s ní žádné zkušenosti a proto ji nemůžu hodnotit. Můj osobní názor je ten, že bych si ji nekoupil... Jinak díky, zdraví Čépa.
MAX
Cus Jirko,
vse nej. ohledne tvého zranění, jsem rád že stále zůstáváš na 2-taktu a podporuješ agresivní a ne ležérní jíždu na 4-taktu. Ale k věci na tenhle problém asi nebudeš stačit ale od té doby co jsem při delším skoku (nevím jak ) dopadl na přední kolo a spadnul ale hodně tvrdě, těd se bojim skákat a tudíš je i po výsledcích takže co.
dík
Ahoj, nedivím se Ti, že se teď po pádu bojíš skákat, mám stejné zkušenosti. Musíš to prostě rozjezdit. Vybrat si nějakou bezpečnou lavici s pozvolným sjezdem a žádnou ostrou dopadovou hranou a zkoušet skákat. Nejdříve málo a potom skoky prodlužovat. Základ při skočení lavice s klasickým nájezdem (ne kolmým!) je nájezdová rychlost. Ta musí být dostatečná, aby jsi si jen trošku na odrazu pomohl plynem, právě proto, aby jsi neletěl na přední kolo. Když to uděláš naopak, tady lavici najedeš pomalu a přidáš plyn až do nájezdu, většinou Tě to hodí na zadní kolo a ještě k tomu našikmo... S pozdravem Čépa.
Rookie Venda
Ahoj Jirko,
doufám, že noha se úspěšně zdraví a jsem rád, že s tím nesekneš (viz automotorevue včera). Držím palce. Mám i dotaz. Na starý kolena (30) jsem začal s MX a tak se učím základy. Ted zrovna řeším polohu pánve při zatáčce. Někdo říká sednout na víčko, někdo říká zůstat uprostřed motorky. Co je tedy správně? Díky za odpovědˇ . Venda
Ahoj, správně je si v zatáčce sednou dopředu na sedlo. Na špičku sedla je už moc a v prostřed už to také není správné. Ideální je přesunout se do "úpatí" sedla, tam, kde se sedlo zvedá na nádrž. S pozdravem Čépa.