Zodpovězené otázky
Pekov
Ahoj Čépo. Do včerejška jsem jezdil na KX 1996. Dnes jsem si koupil novou hondu CR a nemůžu s ní slést. Jen chci reagovat na dotaz předemnou, že KTM je lepší. Nikdy bych nevěřil, jaký může být mezi motorkami rozdíl. Zdá se mi ale větší a těžší než KTM nebo KX. Tak už se konečně uzdrav ať si to spolu můžem na nějakém tréninku rozdat. Jo a nevíš proč se rozešel Honza Zaremba s Bonverem. Je mi ho líto, je to fakt střelec, ale bez týmu a podpory ostatních je to asi marný boj s sériovou motorkou a bez sponzora. Ahoj
Ahoj, každá motorka se v základu trošku liší, ale opravdu jen nepatrně. Je důležité se s motorkou s žít a pak je to v pohodě. Co se týká Honzy Zaremby, nevím nic konkrétního a hlavně je to jen mezi ním a týmem... Zdraví Čépa.
Pavka
Ahoj Jirko, proc nejdou zobrazit starsi dotazy? Je to docela poucny. Nebo to nejde jenom me?
Dik
Ahoj, ten problém tady skutečně je, během tohoto týdne by to mělo být odstraněno. S pozdravem Čépa.
Pavka
Ahoj,mam dotaz ohledne skoku.Pri najezdu mi na hrane obcas ujede zadek a ve skoku letim bokem,kdyz dopadnu tak jdu hned na zem,docela rana.Da se to nejak srovnat ve vzduchu? Zduraznuji,ze nejsem zadny pilot,ale hobik a skakat me bavi a k motokrosu to patri.
Dekuji za odpoved a hodne zdravi,to potrebujes ted asi nejvic.
Ahoj, když Ti na hraně "ustřelí" zadní kolo, pravděpodobně jsi dal těsně před odrazem moc plynu, to zn., že se kolo protočí a vlastně dostane smyk. Takže rychlejší nájezd a nepřidat agresivně plyn. Zdraví Čépa.
Honza S
Ahoj Jirko mám otázku jak se mám prosím tě zbavit křečovitosti při jízdě na motorce?Dík
Ahoj, nejlepší bude přestat používat spojku a soustředit se na zatáčky, to zn. čistý průjezd bez smyku, trénovat skoky, být na nich sehraný s motorkou. Je toho dost, ale lze se to naučit. Zdraví Čépa.
Honza S
Ahoj Jirko mám ještě jeden dotaz nevíš nějakou internetovou adresu na Michala Kadlečka?Dík
Michal, pokud vím, zatím žádný web nemá.
Slowhand
Ahoj Jirko, žádné nové zprávy o Tvé léčbě, tak doufáme že se to lepší. Rozhodně držíme palce! Taky bych potřeboval poradit. Jezdím MX (KX250) rok a když s někým závodím, tak mě vždy předjede na rovině nebo z/do kopce. V zatáčce málokdy. Prostě jezdím na rovinách pomalu. Můj osobní pocit je, že to rychleji nejde(omyl:-). Dá se nějak "naučit" rychlost? Díky za odpověď. Slwhnd&stuff
Ahoj, informace o pokračování léčby obdržíte příští týden, protože jdu na kontrolu a po ní budu chytřejší. Rychlost se naučit dá. Začni jezdit na nějaké dlouhé rovině a uč se správně řadit a kvalty rozjíždět na plný plyn, jezdit prostě takový ovál a opravdu se snažit mít tam plný plyn. Potom se o to samé můžeš pokusit i na trati...S pozdravem Čépa.
Honza S
Ahoj Jirko jak je?Mám otázku je Namur opravdu tak těžkej.Já jsem se díval na staré závody MS Kadleček byl na startu 8 a tebe bohužel nevím tebe ukázali až v závodě.Fasicinovali mě výjezdy ,sjezdy a hlavně to že se to jede kolem hradu.Dík Honza
Ahoj, Namur je těžký v tom, že se jede hodně dlouhé kolo a je těžké se stoprocentně soustředit. Je trochu nebezpečný, protože se jezdí mezi stromy v lese a má proto hodně kluzký povrch. S pozdravem Čépa.
Klokan
Vidím a slyším, tedy vlastně čtu, že na 4T Tě asi nenalákám.Tvoje důvody a opodstatnění jsou asi pravda, myslím to, že špica pojede vpředu i na kole od žebřiňáku.No já mám totiž takovou asi 5-ti letou babičku KX250 (starám se o ni, ale už je v létech) a nedávno jsem se svezl na nové KTM 450SX a byl jsem z toho úplně na větvi.Jsem sice jen takovej rekreant, ale zatáčky ve smyku, dostatek výkonu při výjezdech mě prostě dostaly.Tak mě už prosím tolik neválcujte, myslel jsem to dobře.(Mě by ta KTM totiž asi stačila). Jinak jsem byl v Litovli a zaslechl jsem od pana Juřičky, že se na Tebe těší na družstva(no já taky),ale jak to vidíš Ty a hlavně doktoři? Tak se měj a uzdravuj se. Zdraví Klokan.
Ahoj, tak jsme se asi pravděpodobně dostali k jádru věci. Píšeš, že jsi si půjčoval KTM 450 SX a byla to bomba. A měl jsi možnost se svézt na jakémkoliv novém dvoutaktu? Tady je problém, že přeci jen straší motorky jsou u motokrosu dost znát. Motorka je hodně "unavená" a potom když si půjčíš cokoli nového, tak jsi hodně překvapený. Letos se asi už na závodech neobjevím, ale příští rok bych chtěl být o to lepší. Více napíšu za týden, kdy mě čeká další lékařská kontrola. S pozdravem Čépa.
Venca
Ahoj Jirko!
Nejdříve bych ti chtěl popřát,aby ses co nejdříve uzdravil a vrátil se na tratě.A k mému dotazu.Je potřeba zajíždět nový pist,konkretně u 125?Jsou na to nejaká specifika,nebo na to můžu hned vletět "na ostro"?Podotýkám,že to není origoš,ale Wiseco a motorka je Kawa.Díky za odpověď! V.
Ahoj, děkuji za přání brzkého návratu. Já mám zkušenost nový píst nijak zvlášť nezajíždět. Nechávám motorku běžet na místě s mírným přidáváním plynu, tak deset minut. Potom na trati obědu tak dvě kola pomalu (to objíždím tak jako trak) a začnu normálně trénovat. A určitě je jedno, jestli to je orig. píst nebo nějaká jiná značka pístu. S pozdravem Čépa.
Honza S
Ahoj Jirko jsem rád že pořád zastáváš dvoutakty protože kluci co semnou jezdí kraj 125ccm tak se nechaly zblbnout Evrtsem a chtěji kupovat 250 4t.Podle mě Evrts a Smets jsou páni jezdci a zajedou i na vratech od stodoly.Ahoj a brzké uzdravení Honza
Ahoj, dvoutakty zastávám proto, protože málokdo má názor, že na něm lze čtyřtaktu stačit. Ale opak je pravdou. Přesně jsi vystihl, že světová špička zajede na čemkoli. V dnešní době jedou čtyřtakta, tak je logicky na prvním místě čtyřtakt. Jsem v úzkém kontaktu s trenérem Evertse a vím, že Everts zajede na dvoutaktu kolo minimálně o vteřinu rychleji, než na čtyřtaktu. Čtyřtakt jede proto, protože to chce tovární tým. Zdraví Čépa.
Jan Z
Ahoj Jirko, plně s tebou souhlasím v boji mezi 4t a 2t. Nezáleží na motorce (myšleno v tomhle rozporu) ale na jezdci samotném. Já se osobně přikláním k 2T i z toho důvodu, že 4T nikdy nenahradí ten nádherný jekot 2T aktního výfuku a hlavně ta vůně !!! Vždyť to dělá motokros tak krásným,4T jsou určitě dobré motorky, ale orat zrovna na trati!? Jinak Ti moc děkuji za mou výhru v soutěži. Mám určitě nejoriginálnější dárek pro mého zetě, který je motokrosový maniak. S pozdravem brzského uzdravení Jan
Ahoj, děkuji za Váš názor. K výhře ještě jednou gratuluji a pozdravujte zeťáka. Zdraví Jiří Čepelák.
Klokan
Nazdar marode,už dlouho jsem Tebe a další "smraďochy"=2T nepopíchnul na úprk od těchto veteránů.Dneska Udevala, Pichon až třetí, skoro dvě minuty za prvním, no já nevím, ale mě se opravdu zdá, že ty 2T jsou na konci kariéry, když už ani Pichon se svojí vypiplanou Sůzou nestíhá a čtyři závody nelíznul zlato tak se asi něco děje.Nedávno jsem zde četl, jak někdo obhajoval, že pro mladého kluka je potřeba 2T proto, že jede dravě a ne 4T,který je tak pro "elegantního pána Evertse".Nevím,dravá jízda je sice hezká, ale výsledky snad taky něco znamenají.Kadleček ,Dobeš a doma nově hlavně Péťa Bartoš(Honda 450), Masák a další, to jsou podle mě ti, kteří mají v rukou dobré karty.Měl by sis je také opatřit.No a jinak Ti s klukama přejeme brzký návrat do sedla.Čau Klokan.
Nazdar Klokane, škoda, že jsi nenapsal, když měl Pichon za sebou tři vítězství v řadě, to asi o výhodě čtyřtaktu nepadlo ani slovo, že? Pichon nevyhrává, protože na ně prostě nemá. Everts vystrčil drápky a můj názor je ten, že se s tím Pichon zatím nevyrovnal. Dobeš už měsíc jezdí na dvoutaktu, právě on měl problém s čtyřtaktem závodit - tedy jet dravě. Dvoutakt je na toto mnohem lepší. A mimchodem, na inter DM minulí týden dojel 2x čtvrtý na dvoutaktu. A čtyřtakty v MS? Jejich úspěch je již předem zaručen, protože nejlepší jezdci jedou čtyřtakt. Kdyby jeli dvoutakt, budou stejně rychlí. A Češi? Tady nehraje roli, zda jedou 2T nebo 4T, ti od tebe jmenovaní, tak konkrétně u nich končí závodní potenciál, když přejedou hranice České republiky. Tím chci říct, že když přijedou "jen" na inter DM, jedou o dost pomaleji, než v ČR. A motorkou to není. S pozdravem Čépa.
Petr
jirko, jaký je prosím tvůj názor na italské TM-ky? Mám teď možnost jednu třístovku koupit, ale moc o nich nevím.Dík Petr
Ahoj, já s TM - kou konkrétní zkušenost nemám, ale viděl bych to takto. Pokud chceš třístovku, pak ji kup, pokud chceš jiný obsah (125, 250, 250 4-T,450 4-T) tak bych raději volil japonce. TM má již v serii polotovární díly, výfuk, vidlice apod., motor má na dobré úrovni, ale propracování rámu apod., nemá na takové úrovni jako japonec. Já bych volil japonce. S pozdravem Jiří Čepelák.
Petr K
Ahoj Čépo, nevíš co je s Pitem, nidke nic nepíšou! Jak mám prosím polovat fyzičku na MX? Ujedu 6 kol a síli moc ubívají, přitom občas běhám a sem tam cvičím. Je nějaký tréningový rozpis pro motokrosaře? Brzo se uzdrav a děkuji za odpověď, Ahoj
Ahoj, Pit je v současné době ještě v nemocnici, je už odpojen od přístrojů a daří se mu již lépe. Má rozdrcený pátý obratel a přerušenou míchu, je ochrnutý od pasu dolů... Nejvíce Ti pomůže jezdit na motorce, tak třikrát týdně dlouhé jízdy, tak třicet minut. Ostatní dny běhat nebo jezdit na kole, tak 40 minut. S pozdravem Čépa.
Petr Snevajs
Čau čépo,dik že jsi mi odpověděl na moji otázku.Ty jsi byl v Městečku Trnavka,že?Ja jsem tam byl a viděl jsem tě. Ja jezdím 80ccm a byl jsem dvakrát čtvrtej. Ja neumim moc starty. Mohl bys mi napsat jak jse připravuješ na start. Čau a brzo se uzdrav.
Ahoj, v Městečku Trnávka jsem byl, už s mým týmem :-). Na startu je důležitý posez na motorce, tedy sedět ve předu na sedle, předklonit celé tělo nad řidítka a naučit se co nejideálněji pustit spojku, ani moc rychle, ani moc pomalu. Zdraví Čépa.